G6  مانیتور مداوم قندخون جدید دکسکام تا انتهای سال 2018 عرضه خواهد شد

1 مارس 2017- شرکت دکسکام مانیتور مداوم قندخون جدید خود بنام G6 را در سال 2018 عرضه خواهد کرد. سیستم G6 اولین محصول حاصل از همکاری شرکت Dexcom با غول تکنولوژی شرکت Verily(با نام قبلی Google Life Sciences) خواهد بود.

 ابزار G6 در طی ده روز استفاده تنها نیاز به یک بار کالیبراسیون در روز دارد، درحالیکه نمونه‌های G4  و G5 به دو بار کالیبراسیون بوسیله‌ی گلوکومتر خانگی نیاز دارند.

 داده‌های اولیه از G6بسیار چشمگیر بوده است. در یک مطالعه که در آن 44 فرد از سنسور G6 برای مدت 10 روز استفاده کرده بودند، 96 درصد از خوانش‌های قند خون در محدوده‌ی 20 میلی گرم در دسی لیتر(1.1 میلی مول در لیتر) از مقدار واقعی  قند خون این افراد بود و این نتایج بیانگر دقت فوق‌العاده بالای این ابزار است.

 Kevin Sayer مدیرعامل شرکت Dexcom، گفت: با توجه به تکرار نتایج صحیح در کارآزمایی‌های مهم ما باور داریم که G6سنجش مداوم قندخون را به یک روش استاندارد سنجش قندخون تبدیل خواهد کرد. G6میزان کالیبراسیون را کاهش می دهد و پایه و اساسی را برای فن‌آوری بدون کالیبراسیون برای ما بوجود آورده است.

 اولین نسل G6 قرار است به سازمان غذا و داروی آمریکا در اواخر سال جاری ارسال شود. تجاری سازی نسل اول این دستگاه قرار است در انتهای سال 2018 انجام شود و نسل دوم آن تا سال 2070 عرضه خواهد شد.

 Sayer افزود: ما همچنان به مطالعات انسانی کوچک بر روی نسل اول این دستگاه ادامه می دهیم ما مطالعات امکان سنجی اولیه را برای محصولات نسل بعدی Verily انجام خواهیم داد.

 Dexcom همچنین قصد دارد یک نسخه‌ی به روز شده از فرستنده‌های G5را در اواخر سال جاری عرضه کند که شامل یک گیرنده‌ با صفحه‌ی لمسی و یک پلت فرم آندورید و یک اپلیکشن اضافی برای یکپارچه سازی داده‌های انسولین است.

شرکت Dexcom قصد دارد از طریق همکاری Verily، به تولید یک CGM مینیاتوری بپردازد تا به افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 کمک کند. این CGM کوچک که به اندازه‌ی یک سکه خواهد بود نیازی به کالیبراسیون ندارد اما به دلیل اینکه پلت فرم آن بر اساس تکنولوژی سنسور G6است تا قبل از عرضه G6به بازار نخواهد آمد.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/mar/dexcom-announces-g6-set-for-late-2018-launch-93914597.htmlمد